Jeśli prowadzisz swój profil na Instagramie albo zajmujesz się grafiką hobbystycznie, to na pewno wiesz już, jak budować za jej pomocą komunikat. To jednak tylko część tego, o co musisz zadbać, przygotowując interesujące projekty. Aby twoje grafiki budziły zainteresowanie i przyciągały oko widzów, musisz pamiętać o tym, co nie może się na nich znaleźć. Dzięki kilku prostym zasadom wyniesiesz swoje dzieła na wyższy poziom.
Mocna inspiracja i kopiowanie
Twoje grafiki muszą być w pełni oryginalne. Nie chodzi tylko o ćwiczenie kreatywności, ale także sposób, w jaki podchodzisz do innych twórców i swoich odbiorców. Mocna inspiracja musi być za każdym razem oznaczona. Co oznacza, że jeśli bazujesz na czyimś istniejącym już projekcie, po opublikowaniu swojej pracy musisz oznaczyć tę osobę albo wymienić ją imienia i nazwiska, jeśli nie prowadzi swojego profilu na danej platformie. Musisz liczyć się z tym, że jeśli będziesz kopiować od innych, twoi odbiorcy w końcu to odkryją. Zapożyczanie bez podania źródła może być już traktowane jako kradzież.
Za dużo wszystkiego
Dzisiejszych czasach dobra grafika to minimalistyczna grafika. Im więcej, tym gorzej. Jeśli masz do przekazania konkretny komunikat, skup się na nim i zadbaj o jego tło. Nie dodawaj do niego gifów ani rozpraszających elementów. Im więcej takich rozpraszaczy umieścisz na małej grafice, tym trudniej twojemu odbiorcy będzie przyswoić komunikat, który chcesz mu przekazać. Czasami lepiej postawić na prosty tekst na tle ciemnego zdjęcia, niż wrzucać wszędzie wokół kolaże. Wielu młodych twórców popełnia ten błąd i stara się dać jak najwięcej wszystkiego w jednym miejscu. Odetnij się od tego i postaw na prosty przekaz.
Nuda, jednostajność i brak zaangażowania
Wyobraź sobie, że osoba, która będzie czytać twoją grafikę, przeznaczy na nią dokładnie 10 sekund. Jeśli w niczym jej nie zainteresujesz, nie przeczyta nawet całego komunikatu, który dla niej przygotowałeś. Twoja grafika nie może być nudna, jednostajna i musi zabiegać o zainteresowanie osoby, która ją widzi. Unikaj długich bloków tekstu, jeśli chcesz przekazać coś dłuższego, rozbij to na kilka osobnych grafik. Zmuś odbiorcę do tego, żeby skupił się na jednym centralnym elemencie twojej grafiki i trzymaj go przy nim tak długo, aż się z nim zapozna. Jeśli grafika będzie nudna, nikt nie zwróci na nią uwagi i po prostu ją pominie.