Jeśli jesteś małym, powoli rozwijającym się przedsiębiorstwem albo dopiero zaczynasz na rynku i nie wiesz do końca, jak pozyskać nowego klienta, koniecznie zainteresuj się Instagramem. To nie platforma dla każdego, ale w przypadku sklepów internetowych albo usługodawców skupionych na tworzeniu czegoś własnego to doskonały sposób na dzielenie się swoją ofertą, albo efektami naszej ciężkiej pracy.

Regularnie wrzucaj nowe posty

Regularność na Instagramie to klucz do sukcesu. W jej przypadku ważne są dwie rzeczy: publikowanie mniej więcej o stałych porach i trzymanie się określonej ilości postów wrzuconych w tygodniu. Mówi się, że optymalna liczba to od czterech do siedmiu, ale w rzeczywistości możesz wrzucać jeden. Ważne jednak, żebyś cały czas coś dodawał. Profil ma być dla przyszłego klienta, a jeśli taka osoba wejdzie na niego i zauważy, że po raz ostatni dodaliśmy coś pół roku temu, to możemy pomyśleć, że wcale nie jesteśmy już działającą firmą i przejdzie do naszej konkurencji, czego nie chce żaden przedsiębiorca.

Pokazuj zastosowanie swoich usług lub produktów

Instagram to nie tylko miejsce na publikowanie prostych zdjęć. Jeśli chcesz zachęcić odbiorców do zakupu, koniecznie zamieszczaj zdjęcia i filmy pokazujące zastosowanie twoich produktów albo towarów, ewentualnie przemianę przed i po, gdy zakończysz świadczenie usług. Możesz też chwalić się pozytywnymi komentarzami swoich klientów. Wszystko zależy od branży, w jakiej działasz, ale w przypadku większości z nich znajdziesz coś, co warto opublikować i co może zrobić wrażenie na potencjalnym kliencie. Wymagana jest tylko odrobina wyobraźni i zapał do pracy, którego przedsiębiorcy nie może brakować.

Często wrzucaj coś na swoje InstaStory

Na IsntaStory postaraj się zrezygnować z ciągłego reklamowanie swoich usług. Lepiej skup się na zdobyciu zaangażowania klientów, na przykład poprzez ankiety, pytania albo quizy. Możesz też wrzucać krótkie relacje z realizacji zamówień. Pokaż, jak zabezpieczasz swoje towary przed wysyłką albo jak sam je transportujesz. Możesz też zamieścić filmiki prosto z procesu produkcyjnego albo rozwijać treści zawarte w postach. W ten sposób będziesz w stanie zdobyć zaufanie klienta, zachęcisz go do częstego sprawdzania twojego profilu, a do tego przyciągniesz osoby z zewnątrz, które będą mogły coś u Ciebie kupić.