Infografiki to połączenie prostych ikon z tekstem. Wykonane poprawnie są estetyczne, przyciągają wzrok i pomagają streścić najważniejsze informacje, nie gubiąc ich sensu. Warto postawić na nie, jeśli prowadzi się swojego bloga albo stronę internetową. Dzisiejsze programy graficzne pomagają przygotować je w kilkanaście minut, a efekt zdecydowanie jest warty włożonego w nich czasu. Jeśli spróbujesz, na pewno nie pożałujesz.

Pomagają łatwiej zapamiętać informacje

Infografiki, jak sama ich nazwa wskazuje, za pomocą grafiki przekazują konkretne informacje. Nie ma branży, w której nie dałoby się ich jakość wykorzystać. To propozycja zarówno dla firm, jak i osób prowadzących blogi. Zastosowanie ich pomaga czytelnikowi lepiej zapamiętać przeczytany właśnie tekst, a do tego stają się znakiem rozpoznawczym strony, na której je zobaczyć. Im bardziej oryginalne grafiki, tym mocniej będą kojarzone z twoją działalnością. Postaw na charakterystyczne zestawienia kolorystyczne i postaraj się samodzielnie wykonać stosowane w nich ikony. W ten sposób znacznie się wyróżnisz.

Są proste i dobrze wyglądają

Porządna infografika broni się swoją prostotą. Im mniej elementów do niej dodasz, tym czytelniejszy będzie przekaz. Dodatkowe ramki, ozdobne czcionki i niepotrzebne rozpraszacze lepiej wyrzuć, jeśli uznasz, że nie służą niczemu konkretnemu. Na infografice powinno znaleźć się tylko to, co uważasz za niezbędne. Ikona i która informacja wyglądają najbardziej estetycznie, są minimalistyczne i miło się do nich wraca. Im więcej elementów dodasz, tym trudniej będzie ją zapamiętać i przekaz przestanie być czytelny. Infografika ma grać na skojarzeniach, a więc musi być prosta i od razu oddziaływać na umysł odbiorcy.

Pomagają streścić dłuższe artykuły

Infografika to coraz częściej wykorzystywane rozwiązanie ze względu na to, że pomaga streścić większe partie materiału. Jeśli twój teks może być przedstawiony za jej pomocą, na pewno tak jest, to postaraj się ją wykonać. Może być długa, ale musisz dbać o to, żeby jeden blok tekstu był stosunkowo krótki. Nie rozpisuj się w niej i nie streszczaj za jej pomocą całego artykułu. Niech będzie to narzędzie, które działa jak reklama, zachęca do zapoznania się z całością. Dzięki temu niecierpliwy czytelnik od razu dowie się, czy tekst zawiera tego, czego szuka, a mniej uważne osoby lepiej zapamiętają treść tekstu.