Instagram to nie tylko profile gwiazd pokazujących sporo ciała dla większych zasięgów, to też doskonałe miejsce, żeby zacząć budować nasze portfolio, bez względu na dziedzinę, którą się zajmujemy.
Musimy jednak dokładnie przemyśleć to, jak całość ma wyglądać, bo niespójność i brak wyraźnego kierunku może odstraszyć potencjalnych odbiorców i sprawić, że wyjdziemy w ich oczach na zwykłego hobbystę.
Kiedy na poważnie chcemy budować na Instagramie nasze portfolio, musimy uświadomić sobie jedną poważną rzecz. To nie będzie miejsce, w którym będziesz mógł wrzucać wszystko, co stworzysz. Estetyka i spójność jest bardzo ważna, kiedy chcemy wyjść na profesjonalistów, a nasz profil ma wyglądać jak strona reklamowa. Jeśli chcemy utrzymywać kontakt z naszymi odbiorcami i zrobić z naszego profilu miejsce dla społeczności, to nie powinniśmy mylić tego z portfolio. Jeśli zależy Ci na pokazanie najlepszej strony siebie, czym właśnie jest portfolio, koniecznie skup się na umieszczaniu tylko najwyższej jakości rysunków czy innych dzieł.
Nie udostępniaj wszystkich napisanych przez Ciebie wierszy. Możesz to zrobić na swoim InstaStory, które umożliwia nam informowanie dokładnie o tym, czym obecnie się zajmujemy. Jednak na naszym profilu, który ma być naszą wizytówką, nie możemy pozwolić sobie na nic, co wygląda niechlujnie albo może pokazać w inny sposób, że nie podchodzimy do naszej pracy poważnie.
Instagram jest świetnym miejscem na prezentowanie swoich prac graficznych. Cała treść aplikacji opiera się na zdjęciach i grafikach, więc jest to coś, co przyciąga uwagę.